keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Pikakelaus

¡Hola! 




 Elossa ollaan, vaikka viime kerrasta onkin jo aikaa, kun tänne jotain kirjottelin. Oon pitänyt itteni ehkä vähän turhan kiireisenä täällä, mutta ainakin otan kaiken irti jokaisesta hetkestä. Voisin kai sanoa eläväni parasta aikaa elämässäni. Tiestysti mulla on kova ikävä varsinkin tiettyjä ihmisiä Suomessa, mutta tiedän että muutaman kuukauden päästä oon jo siellä. Ehkä tän jäljellä olevan ajan vähentymisen takia osaan nauttia jokaisesta hetkestä ja pitää ihan älyttömän hauskaa. Siihen on tosin syyllisiä mun ihanat kaverit ja espanjalaiset yleensäkin. Varsinkin nyt auringon ilmestyttyä päivärutiineihin, kaikki ihmiset vaikuttaa entistä onnellisemmilta ja mukavemmilta. Vaikka olisin kuinka väsynyt tai vaikka mikään ei tuntuisi menevän nappiin niin jokainen vastoinkäyminen saa vaan jatkamaan eteenpäin entistä vahvempana. Enkä tunnu löytävän tarpeeksi lannistavaa juttua, että saisin päiväni pilattua. Ihanaa herätä joka aamu täynnä energiaa ja niin hyvällä tuulella!


Siitä taitaa nyt kuitenkin olla jo lähemmäs kuukausi kun tätä blogia päivittelin. Okei, lupaan tsempata! Teen nyt kuitenkin otsikkoon vedoten tälläsen pikakelauksen tästä kuluneesta "hiljaisesta" kuukaudesta. Mukaan on mahtunut mm. karnevaalit, 18-vuotis synttärit, kavereiden synttäreitä, ulkona syömistä, uusia kavereita, juhlimista, treenaamista, auringon ottoa ja shoppailua. Hyvää ruokaa tietenkään unohtamatta ;)

 (Grillikausikin tuli jo avattua. Ulkona oli reilut 20 astetta lämmintä, mutta tässä tämä espanjalainen tapa pukeutumiseen. Ei sillä, etteikö toi kuuman girllin vieressä seisominen jo lämmittäisi... )


Noi karnevaalit nyt oli kuitenkin varmaan sellanen isoin tapahtuma, joten alotan niistä. Ne oli siis "vaan" neljänä päivänä, mutta koko kuukausi oli ihan sekasin niiden takia. Jokaisena päivänä oli karnevaalikulkue siestan jälkeen, eli noin neljän viiden aikoihin. Neljältä niiden kai oli tarkotus alkaa, mutta kenellekkään ei varmaan tullut yllätyksenä, kun kyseessä on Espanja, että ne olivat myöhässä. Joka tapauksessa ihmisiä riitti, aurinko paistoi ja oli tosi kiva tunnelma. Viimeistään sen kulkueen käynnistyessä tuli niin karnevaalifiilis. Se kulkue kuitenkin kesti muutaman tunnin minkä jälkeen osa sitten lähti ja osa jäi nauttimaan karnevaalitunnelmasta. Mun mielestä oli tosi hauskaa herätä aamulla siihen, kun basson jutinä sai meidän talon seinät tärisemään ja musiikki kuului sisälle asti. Tosin se myös jatku aamuyöhön asti, mutta tarpeeksi väsyneenä nukkumaan mennessä siitä ei ollut onneksi mitään haittaa. Ja eihän juhlia nyt olisi ilman musiikkia!





 (Joskus kamerasta löytyy astetta ikimuistoisempia otoksia, tän kuvan voisi kai luokitella yhdeksi niistä..)

         Osa ihmisistä jäi sinne siis tanssimaan ja pitämään hauskaa. Ja suurin osa näistä ikijuhlijoista jatkoi aamuun asti. Me oltiin mun kavereiden kanssa siellä juhlimassa vaan yhtenä yönä. Sinne oli pystytetty teltta missä soitti dj, ja lähes kaikki ihmset olivat pukeutuneet jollain tapaa (en siis kuitenkaan törmännyt kehenkään ilman vaatteita, vaan ihmiset olivat pukeutuneet jonkun näköisiin karnevaaliasuihin.) Joka tapauksessa oli kokemisen arvoista ja oli varmasti yksi ikimuistoisimmista juhlista.





 

   




                                                            (Jokainen tavallaan... Mitä omaperäisempi, sen parempi!)


Seuraavana onkin jo pakko kertoa noista mun 18-vuotis synttäreistä. Niitä oon kuitenkin jo vuosia odoteltu. Musta oli vaan hassua miten nopeesti aika loppujen lopuksi meni. Suunnittelin aloittavani päivien laskemisen jo puolta vuotta ennen, mutta päivää ennen mun synttäreitä havahduin, että apua, elän viimeistä päivää alaikäisenä! No, ei mun elämä oo sen jälkeen mitenkään muuttunut. Baarissa tosin joku kysy mun ikää ja sanoin olevani 17. Onneks kuitenkin tajusin, että oltiin juhlimassa mun 18-vuotis synttäreitä, heh!

       (Ensimmäinen laillinen baarireissu... en mä koskaan ole kenenkään muun papereilla mennyt sisään, mutta enpä tosin oo ovella ilmoittanut olevani alaikäinenkään, heh...)

   Palaan nyt kuitenkin siihen mun viralliseen synttäripäivään, kun torstai-aamuna heräsin täysi-ikäisenä. Tietysti ensimmäisenä tarkistin kalenterista onko tänään muka oikeesti mun synttärit. Ainakin mun host-perhe muistutti mua omalta osaltaan. Ne tuli heti onnittelemaan ja koulussa mulle laulettiin ja sain tajuttoman määrän haleja ja poskipusuja. En tiennyt omistavani edes niin montaa kaveria! Tota päivää voisi kai kuvata omalta osaltani "päivä pehmoleluna".
          Kotona, mua odotti ruuan jälkeen ihana suklaakakku, laululla ja kynttilöillä varustettuna tietysti. En koskaan meinaa muistaa toivoa mitään kynttilöitä puhaltaessani, mutta tällä kertaa kuitenkin tein sen, ja vielä kaiken lisäksi espanjaksi ;). Sain myös ihania lahjoja, ja voin sanoa jokaisen lahjanantajan kyllä tuntevan mut! Mun ihana synttäripäivä päätyi shoppailun kautta salille, jossa mua odotti toinen kakku, myöskin kynttilöillä ja laululla varustettuna. Oli ehdottomasti ikimuistoisin spinning-tunnin lopetus, en olis ikinä voinut uskoa, että ne olisi oikeasti leiponut mulle kakun! Voisi olla kai huonompikin tuuri noiden ihmisten suhteen, joiden kanssa oon täällä tekemisissä, kaikki on niin ihania! Ja vaikka mun oma perhe ei ollutkaan täällä viettämässä mun synttäreitä, niin en jäänyt ilman onnitteluja, tai äitin joka vuotista laulua! Kiitos kaikille synttäripuheluista, ja jokaisesta facebookkiin ja kännykkään tulleesta viestistä!

Tähän loppuun kuitenkin vielä muutama kuva kuluneesta kuukaudesta. Olisin voinut pitää kameraa useemminkin mukana, mutta jatkossa lupaan pitää sen käden ulottuvilla!











(Koti-iltaa kaveriporukalla viettämässä, kun mun kaverilla oli vaihteeksi synttärit)



                                               Paljon terkkuja kaikille Espanjasta!:)


                                                                     (Viime viikonloppuna oli ihan hyvä ilma...;))






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti