sunnuntai 10. helmikuuta 2013

first week of february

Helouu :)

Apua miten nopeesti aika menee, taas on sunnuntai ja kohta ollaan jo helmikuun puolessa välissä! Mulla on ollut vähän erilainen viikko... Tasan viikko sitten tänne Murciaan tuli toinen vaihtari jenkeistä. Ollaankin vietetty aika paljon aikaa yhessä ja tultu yllättävän läheisiksi tälleen viikon tuntemisen jälkeen! Ollaan käyty mm. shoppailemassa, ravintolassa, jätskillä, oltu toisillamme kylässä, käyty urheilemassa niin ja koulussa tietysti.... Oon juossut koko viikon pää kolmantena jalkana joka paikkaan ja ihanaa kun tälleen sunnuntain kunniaks on vihdoin pieni hetki omaa aikaa! Jouduin kyllä laittamaan herätyskellon soimaan jo vähän kaheksan jälkeen, että ehin käydä lenkillä ennen kun menin kaverin kanssa aamupalalle keskustaan. Noi aamulenkit on vaan niin parhaita, eikä noissa aamupaloissa kaupungillakaan oo mitään vikaa! Varsinkin kun tänään oli taas 20 astetta lämmintä ja aurinkoista! Mä niiiin rakastan Espanjaa! Tänään olis vielä tarkotus nähä yhtä kaveria ja käydä kattomassa vähän karnevaaleja. Mennään kumminkin juhlimaan vasta ens viikonloppuna isommalla kaveriporukalla, niin kivaa! Miksei Suomessa juhlita karnevaaleja!


                    (Mä ja Grace, eli viikko sitten tänne tullut amerikkalaisvaihtari ja ollaan nähtävästi aina syömässä..)

En vieläkään ymmärrä miten aika kuluu täällä niin nopeesti, esimerkiks kun miettii tota mun edellistä viikkoa. Mulla ei jäänyt yhtenäkään päivänä aikaa siestan nukkumiseen ja jouduin elämään joka sekuntti kello kädessä. Viime viikolla sattu olemaan vielä joku lukioihin liittyvä lakko, joten olin koulussa vaan maanantaina ja perjantaina mut silti aika ei tuntunut riittävän mihinkään. Noina välipäivinä heräsin vielä joka aamu kaheksalta, että ehtisin tekemään edes puolet päivän suunnitelmista (en oikeestaan muista millon viimeks oisin nukkunut aamulla niin pitkään kun nukuttaa...). No ehkä ton amerikkalaisen tytön saapuminen, ilmojen lämpeneminen (=auringonottokelit) ja mun ihanien espanjalisten kavereiden super läheisiks tulo on syynä tohon ajan kulumiseen. Musta on ihanaa kun nähään noiden mun parhaiden kavereiden kanssa melkein joka päivä ja meillä on aina niin hauskaa! Jo yhen välipäivän jälkeen tuleekin usein soitto, että voitasko nähä kun ois nin paljon kerrottavaa. Just tän takia ollaan alettu käymään aamupaloilla yhessä, kun tuntuu ettei muista väleistä löydy aikaa:( Ja onhan tietysti whatsapp ja puhelin keksitty, mut kasvokkain puhuminen on ihan eri juttu, ja tulee "enemmän tavaraa lyhyessä ajassa", kun esim viestejä kirjottamalla. Oonkin saanut kuulla miten nopeesti ja paljon puhun, no mut toisaalta se on tainnut olla aina ongelma myös suomen kielen kanssa... :D


                  (Mä ja Irina, joka on yks mun parhaista kavereista täällä, ja se muuten sattuu olemaan ukrainialainen.)


Ja tosiaan viikonloppuna eksyttiin myös baariin mutta se oli sellanen pikavisiitti. Mun kaveri täytti 18 vuotta ja en kehdannut sanoa etten jaksa mennä vaikka olin aaaaivan poikki. No olin siellä ehkä pari tuntia ja tulin sit kotiin nukkumaan. Oli silti hauskaa ja siellä oli tuttuja joiden näkemisestä oli jo vähän aikaa niin oli ihan kiva vaihtaa nopeesti kuulumisia. Nyt vaan odottelen maaliskuun tuloa, sillon lämpötilojen pitäis nousta sinne 20 asteen yläpuolelle, vaikee arvata miten tai missä aion sit viettää mm. siestaa (....aurinkotuolissa), niin siis siinä toivossa, että mulla jää aikaa siihen! Ja enään reilu 2 viikkoa niin mulla on synttärit! Ja ens viikolla taitaa olla jo ystävänpäiväkin, mut täällä se koskee lähinnä seurustelevia, jotka ilmeisesti leipoo kakut toisilleen tai muistavat toisiaan jollain muulla tavalla. Ihan kauhee ikävä ihmisiä Suomessa jo ilman ystävänpäivääkin, no ehkä mä selviin :) Voisin leipoa kakun itelleni, heh....


("Laazy sunday")



Nyt hasta luegoo! Ja jatkan hetken mitään tekemättömyydestä nauttimista... :) Ens viikolla koitan saada aikaseks jonkun näkösen postauksen niistä karnevaaleista!




2 kommenttia: